-------> Fartglad
onsdag den 20. april 2011
Vindue paa Eurasien: »Russky 'og' Rossiisky« er »identisk,» russisk Nationalistpartiet Haevder
Paul Goble
Chattanooga, den 4. marts - I en kommentar, vil opflamme lidenskaber blandt ikke-russere, der bor i Den Russiske Føderation og irritere dem, der i Moskva, der søger at fremme en supra-etnisk borgerlige identitet, hævder Andrey Savelyev, lederen af det store Rusland part, at der er ingen forskel mellem de etniske "Russky" og angiveligt ikke-etniske "Rossiisky."
Reaktion på en artikel af Vyacheslav Nikonov på disse to begreber, og årsagerne til at de ikke er de samme (www.russkie.org/index.php?module=fullitem&id=20961), Savelyev, som også er en Moskva stat professor, siger, at der er intet i den, der ikke er i den anden og vice versa (ruskline.ru/news_rl/2011/02/28/net_nichego_rossijskogo_chto_ne_bylo_by_russkim /).
Folk kan lide Nikonov, Savelyev fortsætter, "der aldrig beskæftiget sig med spørgsmålet om russiske identitet eller anden måde forsøger at markedsføre sig selv" som eksperter. "Først bliver de ledere af en regering finansieret struktur og derefter begynder de at ting, som denne struktur skal gøre noget."
"Faktisk," Savelyev siger, "en person i russisk kultur uanset hans etniske oprindelse kaldes både i Rusland og ud over sine grænser en [etnisk] russisk. Dette er definitionen på Russianness. Russisk identitet er ikke kun en oprindelse fra russisk forældre, det er langt bredere end blot etnisk oprindelse ".
"" At blive født et Rusland er for lidt: man skal være en, man må blive det, "som Igor Severyanin skrev, Savelyev citater med godkendelse, addthing at" i denne forstand, oprettelse af en russisk mand er beherskelsen af russisk kultur. "Og det sætter udbetales til nogen idé om, at de etniske og de ikke-etniske vilkår er forskellige i betydning.
"Der er intet [ikke-etnisk] russisk, som ikke er [etnisk] russisk og vice versa," Savelyev insisterer. Og det er sandt, selvom om Ruslands område "levende andre folk", fordi alle, men et lille mindretal af dem kender det russiske sprog og er en del af den russiske kultur.
Jo færre end fem procent, der ikke gør det, Savelyev siger, "uden tvivl er ikke [etisk] russisk eller [nonethnically] russisk." I stedet, de er repræsentanter for deres egne ethnos og intet mere end det. "Hvis der er" intet [ etnisk] Russisk "i deres identitet, så følger det, at der ikke er noget ikke-etnisk russiske heller.
Rettigheder disse folks bør respekteres, Moskva staten lærd siger, men der er ingen grund til at spille spil med Russianness som Nikonov "og andre" Kreml drømmere "er tilbøjelige til at gøre, fordi de" ikke forstå, at de derved ødelægger enhver identitet overhovedet. "
De eneste mennesker, der tror, at "Rossiisky" er adskilt fra "Russky" er dem, der "er at adskille sig fra russisk historie, fromt det russiske folk, og" Savelyev siger, "i sidste ende fra den russiske stat." Det er fordi staten er "[etnisk] russisk, og der er intet der Tatar, ej heller Udmurt eller tjetjenske eller Jak."
Desuden er det gennem denne etniske Russianness at russere er forbundet med den bredere europæiske kultur. "Lille folkeslag, og bortset fra den russiske, er alle de resterende folk, der lever i Rusland små må forstå, at de træder ind i verden kultur kun ved mægling af russisk kultur."
Faktisk Savelyev siger, "i det omfang, at [disse små folk] er russiske, er det for så vidt, at de tilhører alle-menneskelige kultur." Og hvis de nægter at være en del af den russiske kultur, så deres skæbne vil være at forblive "inden for rammerne af deres etnisk arkaisk enklaver." De har dette valg, men det er ikke en attraktiv en, han antyder.
Det er naturligvis muligt, Moskva staten fortsætter professoren, at folk gerne Nikonov ønsker at danne ust sådan et fællesskab af "[ikke-etniske] russere," et samfund, der kommer til at bestå af disse intelligents som han selv med avancerede tanke, som donot forstår betydningen af ordet [etniske] Russianorthe værdier af russisk kultur og russiske identitet. "
Nikonov og hans som kan "vælge en identitet, de kan lide", og forvisset om, at deres "borgerlige rettigheder" vil ikke blive truet på nogen måde. Men der er én ting, der er indlysende, at han og hans venner er ikke en del af "[etniske] russiske verden." Til dette, Savelyev siger, at han og de har "ingen forbindelser" overhovedet.
Chattanooga, den 4. marts - I en kommentar, vil opflamme lidenskaber blandt ikke-russere, der bor i Den Russiske Føderation og irritere dem, der i Moskva, der søger at fremme en supra-etnisk borgerlige identitet, hævder Andrey Savelyev, lederen af det store Rusland part, at der er ingen forskel mellem de etniske "Russky" og angiveligt ikke-etniske "Rossiisky."
Reaktion på en artikel af Vyacheslav Nikonov på disse to begreber, og årsagerne til at de ikke er de samme (www.russkie.org/index.php?module=fullitem&id=20961), Savelyev, som også er en Moskva stat professor, siger, at der er intet i den, der ikke er i den anden og vice versa (ruskline.ru/news_rl/2011/02/28/net_nichego_rossijskogo_chto_ne_bylo_by_russkim /).
Folk kan lide Nikonov, Savelyev fortsætter, "der aldrig beskæftiget sig med spørgsmålet om russiske identitet eller anden måde forsøger at markedsføre sig selv" som eksperter. "Først bliver de ledere af en regering finansieret struktur og derefter begynder de at ting, som denne struktur skal gøre noget."
"Faktisk," Savelyev siger, "en person i russisk kultur uanset hans etniske oprindelse kaldes både i Rusland og ud over sine grænser en [etnisk] russisk. Dette er definitionen på Russianness. Russisk identitet er ikke kun en oprindelse fra russisk forældre, det er langt bredere end blot etnisk oprindelse ".
"" At blive født et Rusland er for lidt: man skal være en, man må blive det, "som Igor Severyanin skrev, Savelyev citater med godkendelse, addthing at" i denne forstand, oprettelse af en russisk mand er beherskelsen af russisk kultur. "Og det sætter udbetales til nogen idé om, at de etniske og de ikke-etniske vilkår er forskellige i betydning.
"Der er intet [ikke-etnisk] russisk, som ikke er [etnisk] russisk og vice versa," Savelyev insisterer. Og det er sandt, selvom om Ruslands område "levende andre folk", fordi alle, men et lille mindretal af dem kender det russiske sprog og er en del af den russiske kultur.
Jo færre end fem procent, der ikke gør det, Savelyev siger, "uden tvivl er ikke [etisk] russisk eller [nonethnically] russisk." I stedet, de er repræsentanter for deres egne ethnos og intet mere end det. "Hvis der er" intet [ etnisk] Russisk "i deres identitet, så følger det, at der ikke er noget ikke-etnisk russiske heller.
Rettigheder disse folks bør respekteres, Moskva staten lærd siger, men der er ingen grund til at spille spil med Russianness som Nikonov "og andre" Kreml drømmere "er tilbøjelige til at gøre, fordi de" ikke forstå, at de derved ødelægger enhver identitet overhovedet. "
De eneste mennesker, der tror, at "Rossiisky" er adskilt fra "Russky" er dem, der "er at adskille sig fra russisk historie, fromt det russiske folk, og" Savelyev siger, "i sidste ende fra den russiske stat." Det er fordi staten er "[etnisk] russisk, og der er intet der Tatar, ej heller Udmurt eller tjetjenske eller Jak."
Desuden er det gennem denne etniske Russianness at russere er forbundet med den bredere europæiske kultur. "Lille folkeslag, og bortset fra den russiske, er alle de resterende folk, der lever i Rusland små må forstå, at de træder ind i verden kultur kun ved mægling af russisk kultur."
Faktisk Savelyev siger, "i det omfang, at [disse små folk] er russiske, er det for så vidt, at de tilhører alle-menneskelige kultur." Og hvis de nægter at være en del af den russiske kultur, så deres skæbne vil være at forblive "inden for rammerne af deres etnisk arkaisk enklaver." De har dette valg, men det er ikke en attraktiv en, han antyder.
Det er naturligvis muligt, Moskva staten fortsætter professoren, at folk gerne Nikonov ønsker at danne ust sådan et fællesskab af "[ikke-etniske] russere," et samfund, der kommer til at bestå af disse intelligents som han selv med avancerede tanke, som donot forstår betydningen af ordet [etniske] Russianorthe værdier af russisk kultur og russiske identitet. "
Nikonov og hans som kan "vælge en identitet, de kan lide", og forvisset om, at deres "borgerlige rettigheder" vil ikke blive truet på nogen måde. Men der er én ting, der er indlysende, at han og hans venner er ikke en del af "[etniske] russiske verden." Til dette, Savelyev siger, at han og de har "ingen forbindelser" overhovedet.
Etiketter: 39og39, er, Eurasien, Hvder, identisk, Nationalistpartiet, p, Rossiisky, russisk, Russky, Vindue
posted by Dale at onsdag, april 20, 2011
0 Comments:
Send en kommentar
<< Home